Anonīmais: Vai nav kaut kāds HAOSS federācijā!

Domāju, ka autora vārds neko Jums neizteiks, un tam šajā gadījumā nav arī nozīmes, jo daudz svarīgāks ir tas, kas rakstīts zemāk Ja tā nav - droši varat iebilst un izteikt savu viedokli.

Līdz ar Māra Štromberga augstākā kaluma olimpiskās medaļas iegūšanu ir skaidri redzams, ka ir pieaugusi sabiedrība interese par BMX Latvijā un ir radušies daudzi jautājumi, kas netika uzdoti vai arī „norīti" pirms tam:

  • Kas Latvijā organizē BMX dzīvi, kā tiek pieņemti lēmumi un kā tie ietekmē bērnu un jauniešu iespējas darboties un īstenot savus sapņus saistībā ar BMX?

Ja Jūs centīsieties šo jautājumu noskaidrot, Jums būs neiespējami izprast sistēmu, kā Latvijā darbojās BMX, jo šādas sistēmas nav - ir HAOSS, lai arī kā tas nepatiktu šīs vietnes apmeklētājiem.

Apskatot PIEEJAMO informāciju (laikam ne visiem daudz -ko pienākas zināt)  nākas secināt, ka vienīgā organizācija, kas nosaka BMX darbību Latvijā ir Latvijas Riteņbraukšanas Federācija( http://www.lrf.lv/ ). „Federācijas mērķis ir attīstīt Latvijā riteņbraukšanu kā sporta veidu, vadot un koordinējot riteņbraukšanas sporta organizācijas un veicinot tajās mācību - treniņu darbu, atbalstot un organizējot riteņbraukšanas sacensības Latvijā un izlašu komandu piedalīšanos Olimpiskajās spēlēs, Pasaules un Eiropas čempionātos un citās starptautiskajās sacensībās, kā arī pārstāvot Latvijas riteņbraukšanu Starptautiskajā Riteņbraucēju savienībā." Federācija ir biedrība, kurā kā biedri darbojās arī visi Latvijas BMX klubi, un federācija šajā gadījumā ir instruments, kas organizē Latvijas BMX dzīvi, jo uz šo brīdi citas organizācijas nav.

Latvijas riteņbraukšanas federācijas, jeb Biedrības augstākā lēmējinstitūcija ir biedru sapulce. Biedru sapulce ir lemttiesīga, ja tajā piedalās vairāk nekā puse no biedriem. Pievērsīsim uzmanību faktam, ka no federācijas kopējā biedru skaita - 35 biedriem, BMX klubi ir tikai 8, tātad ne tuvu 50 procentiem no kopējā biedru skaita. Šī skaitliskā attiecība skaidri un gaiši parāda, ka BMX klubi nevar lemt par sev globāli svarīgiem jautājumiem bez citu riteņbraukšanas veidu pārstāvju dalības, , kuriem domāju par BMX ir dziļa vienaldzība, tāpat, kā BMX braucējiem par šosejas vai MTB disciplīnām.

Biedru sapulču starplaikā biedrības darbību uzrauga padome, kas sastāv no biedrības prezidenta (Ģirts Rorbaks), trīs viceprezidentiem (Jānis Siliņš, Nikolajs Kalašņikovs, Andris Lupiks) un ģenerālsekretāra (Ita Erta), kurus uz četriem gadiem ievēl biedru sapulce.

Biedrības izpildinstitūcija ir biedrības valde, kas sastāv no ģenerālsekretāra, izpilddirektora (Jānis Sniedze) un sporta menedžera (Arvis Piziks). Pēdējais gan ir ļoti interesants un „stiepjams" amats priekš valdes, kas liek domāt, ka valdē jābūt konkrētam cilvēkam, bet pēc iespējas skanīgā, bet ar tā nosaukumu neko neizsteicošā amatā.

Tātad saskaņā ar statūtiem, ikdienā par Latvijas BMX rūpējās Ita Erta, Jānis Sniedze un Arvis Piziks, kurus pa retam, pēc vajadzības, bet ne retāk kā reizi trijos mēnešos uzrauga Ģirts Rorbaks, Jānis Siliņš, Nikolajs Kalašņikovs un Andris Lupiks. Un tagad - interesants jautājums:

  • Kā Jums liekas, kāds te var būt rezultāts priekš BMX un kā viņi (federācijas padome) var ko izlemt, ja „pa lielam" neko nesaprot no BMX? Vienīgā atbilde: viņi dara to ko viņiem iesaka Jānis Siliņš. Vai BMX klubi patiešām uzticās Siliņa kungam? Vai BMX klubi to ir izvirzījuši federācijā? Kur ir protokoli ar BMX klubu pārstāvju pārakstiem?

Pēdējā laikā dzirdam, ka ir bijušas klubu apvienības sapulces,... kas tā par "klubu apvienību"? Šī organizācija nav nekur reģistrēta, kā arī nav izveidota kā federācijas struktūrvienība (nav minēta LRF mājaslapā), kas būtu jāizveido ar biedru sapulces lēmumu un biedrības padomei būtu jāizstrādā tās nolikums, tātad tās lēmumi nav saistoši. Uz šo brīdi juridiski nepastāv neviena organizācija, kura ir izveidota vai reģistrēta atbilstoši normatīvajiem aktiem, kurā aktīvi darbotos BMX klubi un šī organizācija spētu nest kaut kādu labumu Latvijas BMX. „Latvijas BMX" ir neefektīvs, subjektīvs un morāli novecojis.

Pēc nekur neatspoguļotas informācijas ir bijušas sapulces, kur lemts par olimpisko ciklu Latvijas BMX, izlases treneri, dalībniekiem, kas tās par sapulcēm, kādas organizācijas ietvaros? Vai šie lēmumi ir kaut kur fiksēti, un vai tiem ir juridisks spēks, jo saskaņā ar šiem lēmumiem tiek tērēts valsts finansējums BMX (delegācijas uz sacensībām u.t.t.). Kaut kas tiek pielemts, bet kas? Kāpēc plašākai sabiedrībai nav iespējams to uzzināt tieši no Federācijas vadības?

Jautājumi īsumā (kas māk, lai atbild):

  • Kādā statusā un prioritātē, salīdzinot ar augstu sasniegumu sportu, federācijai ir jauniešu un amatieru sports, kā tiek sadalīts finansējums starp augstāk uzskaitītajām grupām ?
  • Vai BMX klubi tika aicināti izvirzīt vai izvēlēt savu pārstāvi padomē, amatam valdē vai komisijās?
  • Vai ar Treneru padomi, tiesnešu kolēģiju un revīzijas komisiju nebūtu par maz, lai kvalitatīvi risinātu un ierosinātu specifiskus jautājumus?
  • Kur pieejami sēžu protokoli? Vai ar tiem nav jāiepazīstina sabiedrība?
  • Kā var rasties interese atsevišķām personām atbalstīt federāciju, ja nav pieejami plānu, projektu un izlietojuma izklāsts? Kā cilvēks var zināt, ko federācija vispār ir paveikusi?; Kāda no tās jēga?
  • Vai federācijas krēslos nav aizsēdējušies cilvēki, kuri savā darbībā ir visai vecmodīgi, pasīvi, neefektīvi, un kuri tur atrodas pateicoties visai seniem un neaktuāliem nopelniem.
  • Vai federācijā kādam, patiesībā, nav mēķis degradēt BMX? Ko domāt, ja aktīvu Fedreācijas darbību neredz? Varbūt, tai arī nav nekādu dižo pienākumu? Tikai nosaukums?
  • Vai tiešām visi ir apmierināti ar federācijas darbu, ja tajā redz atkal tos pašus cilvēkus - gadu no gada?

Ierosinājumi:

  • Federācijas darbībai jābūt aktīvai un redzamai, amatpersonu vēlēšanām un iecelšanām jābūt objektīvai un godprātīgai, jo no viņiem ir atkarīga mūsu sporta virzība.
  • Federācijā jābūt institūcijai vai amatam, kas nodarbojas ar BMX lietām federācijā. Tajā nedrīkst būt cilvēks no pārvaldes, jo šī institūcija vai amats pārvaldei ir jāpārrauga, lai nerastos interešu konflikti vai lobēšana. Šim cilvēkam jābūt arī tādam, kas seko interesējas par pieredzi citu pasaules valstu BMX administrēšanā.
  • Lēmumi un ierosinājumi federācijas politikai attiecībā pret kādu no riteņbraukšanas veidiem jāpieņem tikai šī riteņbraukšanas veida pārstāvjiem - klubiem un citām BMX organizācijām - federācijas biedriem. Lēmumi, kas skar citus riteņbraukšanas veidus, jāpieņem, jeb jāapstiprina padomei.
  • Padomē jābūt ievēlētam cilvēkam, kurš patiešām ir vēlams un izvirzīts no BMX vidus.
  • Federācijai ir jābūt sabiedrisko attiecību darbībai, visai federācijas darbībai (idejas, plāni, ierosinājumi, aptaujas, lēmumi, grozījumi, sēžu protokoli, sacensību protokoli, finanšu izlietojums) jābūt pieejamai plašai sabiedrībai, mēdijiem un katram interesentam.
  • Federācijas iekšienē jāizskauž jebkuras autoritārisma pazīmes. Biedrības vadībā jāatrodas tikai cilvēkiem, kas vieš uzticību un pierāda sevi darbā pēdējo sezonu laikā...tadam, kas strādā attīstības vārdā.
  • Federācijai ir aktīvi, ikdienā jāstrādā pie finanšu un citu līdzekļu piesaistes. Nedrīkst pieļaut, ka finanšu trūkums atspoguļojas jaunatnes sporta degradācijā jeb paviršību „neprioritārajās" sfērās. Īstermiņa tas atspoguļojas uz jauno un spējīgo sportistu izaugsmes iespējām, ilgtermiņā - uz nākotnes rezultātiem lielajā sportā.
  • Fedrerācijai jāierosina likumprojekts, kas veicinātu riteņbraukšanas inventāra tirgotājus atbalstīt riteņbraukšanas sportu. Latvijas teritorijā, gada laikā tiek pārdoti ap 100000 velosipēdu. Lats no katra velosipēda tirdzniecības Latvijas riteņbraukšanas sportam dotu lielu papildus impulsu. Ja valsts šādu projektu neatbalstītu, tad federācija varētu uzsākt šādu atbalsta projektu pa tiešo ar tirgotājiem. Ja federācijai būtu saturīga, pievilcīga un interesanta lapa, tad katrs tirgotājs lepotos ar iespēju redzēt savu veikalu atbalstītāju sarakstā.
  • Federācijai ir jāizdod savs regulārais izdevums apmēram 2000 eksemplāros, lai gan domāju, ka tas varētu būt pieprasīts arī masu lasītājam tirdzniecībai. Jo ja Federācija saņem naudu no sportistiem, biedriem, atbalstītājiem, valsts, tad jāatskaitās, jāpiesaista. Tātad, jāatspoguļo šīs pašas aktivitātes, rezultāti, plāni un protams, arī naudas devēji, reklāmas vai kādā citā veidā.

Latvijas BMX tagad ir sporta veids, kur mums ir savs olimpiskais čempions, jautājums cik liela šāda Latvijas BMX līmeņa sasniegšanai ir bijusi funkcionāriem, cik liela pašiem braucējiem un to vecākiem? BMX braucēju sasniegumi daudz lielāki nekā pārējo riteņbraukšanas disciplīnu braucējiem, kāpēc mēs nespējam saņemt to, kas mums pienākas ?

Šis nav nosodījums, vai revolūcijas mēģinājums, bet gan BMX sabiedrības aicinājums uz diskusiju.

Carnikavas pēdējais klubs

Submitted by Rausis on 4 March, 2009 - 08:12.

Carnikavas pēdējais klubs "Gauja" palika ne pārāk tālajā 2002.gadā - izdzisa tūlīt pēc pēdējiem mačiem Carnikavā tā gada 20.aprīlī.Klubs bija oficiāla sabiedriskā organizācija ar statūtiem,protokoliem un demokrātisku gaisotni,bet Carnikava tomēr ir mazs miests, lielie džeki satika meitenes (lasi beidza braukt) , bet mazie vietā neuzradās...Žēl, protams, jo trase,tiesa bēdīgā stāvoklī, stāv vēl šodien, kaut gan tie 2 zemes īpašnieki uz kuru pleķa atrodas trase ir teikuši, ja gribiet brauciet par simbolisku maksu.Limbaži ir sportiska pilsēta un 3 reiz lielāka par Carnikavu un tāpat nekā, Goldes beidza braukt un viss beidzās. Visur laikam nevar būt vietējie Matisoni,Lakuči,Balbeki vai Puķīši,diemžēl...    

Kādi no tā rodas

Submitted by janx on 4 March, 2009 - 10:19.

Kādi no tā rodas secinājumi? Tas nekam neder, ka kluba dzīves laiks ir tieši atkarīgs no viena vai pāris entuziastiem. Tas nozīmē, ka klubiem jādarbojas patiešām demokrātiski, iesaistot vai ļaujot darboties visiem, kam interesē šī sporta veida(nevis tikai sava bērna izklaides) nākotne. Ja rodas kritiska situācija, ka kāds pamet BMX vai dodas pavisam prom no pilsētas, jārīko sanāksme, jādomā ko darīt, kas pārņems stafeti... nevis aizbrauc, un viss - klusums. Kas tad tas par klubu un sporta veidu, ja tas turas aiz viena fanāta!? Klubu valdēs jābūt lielākajiem entuziastiem, nevis tikai tiem, kas tradicionāli kaut ko pačubina, bet patiesībā nav vairs nedz gribēšanas, nedz motivācijas.

Atbildot uz Mariz

Submitted by MixBMX (nav pārbaudīts) on 28 February, 2009 - 01:40.

Atbildot uz Mariz jautājumiem un diskusiju: Par EM-JM un jauniešu maču ataevišku rīkošanu- pilnīgi piekrītu, ka tas tomēr nav tas vieglākais un pareizākais ceļš. Latvijā tas īsti neies, tomēr tas ir mans variants, kuru vairāk biju domājis kā 3-4 atsevišķu sacensību seriālu, kurā mauc tiaki lielie, kaut kas līdzīgs kā Latvijas olimpiādē..bija kompakti,ātri, saprotami. Ir viena būtiska problēma, BMX sacensības skatītājam no malas ir pārāk garas un garlaicīgas. Šādi organizējoties, varētu šo faktoru izslēgt gandrīz pilnībā. Un tā galvenā ideja jau ir, ka visiem EM un JM chaljiem, kas ir izlases kandidātiir jāstartē šādos mačos

Varu pachukstēt arī to, ka jaunais izlases galvenais treneris O. Lakucs ir iekļāvis LC posmus izlases atlases kritērijos, tāpēc varam gaidīt pārmaiņas šogad, taču viegli tas nebūs. Kaut vai pašiem braucējiem tīri fiziski. Tie, kas nesaprot apskatamies UCI BMX kalendārā, un izvērtējam starptautisko sacensību blīvumu..5-6 nedēļas nogales pēc kārtas jau sezonas sākumā...

Piebilde: ja ari brauktu visi lielie veči visos Latvjas mačos, nebūtu tāpēc vairāk skatītāju. Jautājums ir par maču organizāciju, reklamēsanu, informēšanu...atļaušos teikt, k arī komentētājam ir milzīga nozīme!

Mans ieosinājums un pārliecība ir tāda, ka Latvijā kopumā ir par daudz sacensību, to skatam jābūt nedaudz mazākam, un uz tā rēķina sacensībām kvalitatīvākām. Esmu par divu dienu machiem, kur pimajā dienā notiek treniņi, teiksim, holeshot mači, vai BMX stafete....plus kavlifikācijas braucieni (diskutējams jautājums)Svētdiena ir īsāka, kur laižam visu galvenos braucienus, tai skaitā varam padomāt par trim fināla braucieniem, jo arī skatītājam ir daudz interesantāk skatīties 3 finālus ar 8 spēcīgiem braucējiem, nekā 3 priekšbraucienus ar 4 cīņitājiem trasē, kuri izvietojasm 10m attālumā viens no otra-lielāks ātrums, niknākas cīnas un augstāka kvalitāte pašai sacensībai kā tāda...

Iesākumam pietiktu ar pāris mačiem tīri eksperimnetālā kārtā!

Vienisprātis, ka sacensību

Submitted by janx on 4 March, 2009 - 10:33.

Vienisprātis, ka sacensību ar foršiem skanīgiem nosaukumiem ir par daudz. LČ posmus varētu rīkot labākajās vietās pa 2 posmiem katrā, kā EČ. Piem, ja ir 8 posmi, tad tie notiek pie 4. labākajiem iepriekšējā gada organizētājiem, atbilstošākajās trasēs. Papildus, lai ne uz visām sacensībām būtu jāperās uz otru Latvijas galu, varētu rīkot lokālākas sacensības, piem, sadalot Latviju 2 daļās - Daugavas labais un kreisais krasts. Tajos varētu krāt mazos punktus Latvijas rangam. Rangu uzvarētājus arī varētu veicināt ar apbalvošanu Gada nogalē.
Bet, pie tā visa ir jāstrādā, tā pat kā pie izlasēm un atlases kritērijiem.
Uzskatu, ka atlases kritēriji būtu jāpublicē, kā to dara jebkura sevi cienoša federācija. Lai atkal nav nepatīkamas objektivitāšu apšaubīšanas un aizdomas par "savējo" lobēšanu. Un tik nesakiet, ka šāda problēma nepastāv!

Nu manuprāt Jūs te jaucat

Submitted by mariz on 4 March, 2009 - 13:27.

Nu manuprāt Jūs te jaucat kopā skrūves ar vāciešiem, visu vienā lielā putrā, nedrīkst skatīties lielo un mazo puiku kalendāru:

1) Sacensību par daudz? Kam ? Protams lielajiem, nezinu vai viņiem ko maksā, ka viņi var izbraukāt visus Eiropas posmas un citu naudu skaitīt negribu, bet ko darīt mazajiem, viņus uz visiem Eiropas posmiem vecāki izvadāt nevar, sagrabina naudu finālam un mauc pa Latvijas posmiem. Lai tik puikas brauc un cīnās, sacensību nekad nav par daudz. Kur lai puikas iemācās kapāt? Ja tagad nogriežam posmu skaitu, kā lai treneri motivē bērnus trenēties, ja viņiem standarta 7-9 WE vietā paliks 4 WE, kāda jēga trenēties ja sacensību skaits ir mazs? Sacensības vajag un visās trasēs, tālākā vieta latvijā + - 200 km.

2) Labo kreisu krastu varam uzreiz izsvītrot, jo šajā gadījumā pie mūsu braucēja skaita Latvijā visi, kas piedalīsies sacensībās kāps uz goda trepes. Tagad jau problēmas savākt citās vecuma grupās 5 braucējus, tāpēc šādas izdejas pašlaik pat nav apskatīšanas vērtas.

3) Laiks taču beidzot funkcionāriem beidzot saprast, ka pasaules līmeņa braucēji tā vienkārši nerodās, viņi taču no mazām dienām tiek veidoti. Ar pieeju, ka kamēr sīkie, lai karpās kā māk, kad paaugsies, ja būs OK, tad paskatīsimies. Beidziet taisīt BMX par sporta veidu, kurā var braukt tikai bērni, kuru vecākiem ir lieka naudu, ko novirzīt uz šo hobiju, tāpēc jau ir tik maz braucēju. Ja tas ir Olimpiskais sporta veids, tad arī vajag tā izaugsmi arī organizēt, ka olimpisko, tak atveriet acis, līdz ar Štromberga uzvara gājieniem BMXā un BMX statusu pasaulē, kaut kam taču jāmainās. Ja funkcionāri to nespēj izdarīt, tad lai nespoguļojas ar saviem nopelniem.

Un vispār vai šai runāšanai ir kāda jēga un vispār bijusi, jo cik noprotu, tad nē. Vai tad nevar uztaisīt vienu tikšanos, kur sanāk visi kopā, visu izjautā, sauciet kā gribiet par kongresu vai sapulci, bet pasākumu, kurā vadoņiem var uzdot reālus jautājumus, bez anonīmiem tekstiem u.t.t. uz kurieni tas BMX tiek stūrēts, citādi neko nevar saprast. Visi tak pieauguši cilvēki.

Ja kādu savās dusmās aizvainoju, tad atvainojos, bet patiešām liekās, ka kaut kas nav kā vajag būt vai arī man pietiekošas informācijas. Bez apvainjomiem.

21.12.2006. MK rīkojums

Submitted by andis on 27 February, 2009 - 17:04.

21.12.2006. MK rīkojums Nr.994 "Par naudas balvu piešķiršanu par izciliem sasniegumiem sportā" ("LV", 208 (3576), 30.12.2006.) [spēkā ar 21.12.2006.]

 

   

Ministru kabineta rīkojums Nr.994

Rīgā 2006.gada 21.decembrī (prot. Nr.68 79.§)

Par naudas balvu piešķiršanu par izciliem sasniegumiem sportā

1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumu Nr.787 "Noteikumi par kārtību, kādā piešķiramas naudas balvas par izciliem sasniegumiem sportā, un naudas balvu apmērs" 2.punktu piešķirt naudas balvas šādā apmērā:

1.169. sportista Artūra Matisona trenerim Jānim Siliņam - 2500 latu

14.11.2008. MK rīkojums

Submitted by andis on 27 February, 2009 - 16:36.
14.11.2008. MK rīkojums Nr.716 "Par naudas balvu piešķiršanu par izciliem sasniegumiem sportā" ("LV", 180 (3964), 20.11.2008.) [spēkā ar 14.11.2008.]
   

Ministru kabineta rīkojums Nr.716

Rīgā 2008.gada 14.novembrī (prot. Nr.75 65.§)

Par naudas balvu piešķiršanu par izciliem sasniegumiem sportā

 

1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumu Nr.787 "Noteikumi par kārtību, kādā piešķiramas naudas balvas par izciliem sasniegumiem sportā, un naudas balvu apmērs" 2.punktu piešķirt naudas balvas šādā apmērā

1.6. sportista M.Štromberga menedžerim Jānim Siliņam - 5667 latus (tai skaitā 667 latus nodokļu samaksai);

1.7. Latvijas Riteņbraukšanas federācijai par M.Štromberga XXIX Vasaras olimpiskajās spēlēs Pekinā izcīnīto pirmo vietu (BMX sporta veidu un jaunatnes sporta programmu attīstībai) - 25000 latu;

spēkā esošs no

Submitted by andis on 27 February, 2009 - 16:31.

spēkā esošs no 05.12.2007

 

Publicēts:Vēstnesis 196 06.12.2007

LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS 

05.12.2007

Rīkojums nr. 763

Rīgā

Par naudas balvu piešķiršanu par izciliem sasniegumiem sportā


(prot. Nr.65  40.§)

1. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 25.oktobra noteikumu Nr.787 "Noteikumi par kārtību, kādā piešķiramas naudas balvas par izciliem sasniegumiem sportā, un naudas balvu apmēru" 2.punktu piešķirt naudas balvas šādā apmērā:

.331. sportistu M.Å trombergu apkalpojošajam sporta darbiniekam Jānim Siliņam – 416 latu;

šis ir bezgalīgais

Submitted by mariz on 28 February, 2009 - 00:48.

šis ir bezgalīgais saraksts, to var turpināt ... 2008.gada 9.decembrī MK Nr.782, 2003.gada 18.decembrī Nr.778, 2005.gada 16.decembrī MK Nr.805 ....... vēl un vēl....u.t.t. tā sistēma strādā visur, tā nauda staigā visos sportos un kā jau teicu šī sistēma ir visiem zināma un pieņemta par normu (ieraksti Nais vai likumi.lv pazīstamu sportistu vārdus pie MK meklētājiem – tikko izčekoju). Tā ir Latvija, jautājums vai tā vajag būt ?Lai to lemj katrs pats. Ja tas strādā, kā partiju amati padomēs, tad tas ir OK, ja nē tad domāju, ka nē.

To MixBmx – „atsevišķas sacensības JM un EM sportistiem no jaunatnes un amatieru sacensībām.” Bez JM un EM nevar pastāvēt jaunieši, jo nevienam neinteresē šajā valstī atbalstīt bērnus un jauniešus, ja nebūs klubos šo braucēju, tad finansējums būs mazs, bet no otras puses JM un EM no visiem Latvijas licenzētajiem braucējiem ir ļoti mazs skaits (procentuāli) iznāk stulbi, ka 90% ir nekas, bet 10% vērtīgie braucēji. Taču kad ir jābrauc LR čempī, tad tiem izredzētajiem ir slinkums braukt, cik tad ir bijuši tādi mači, kā 20 gades Valmierā? Ja tādi mači būtu katrs posms, būtu skatītāji un līdz ar to arī popularitāte un braucēji. Cik tad ir tie elites braucēji un juniori, kas regulāri brauc LR čempī? Tāpēc BMX nav populārs, atnāk skatītāji viņiem nav interesanti, viņu bērni nebrauc, elites nav ... nu par ko viņam fanot, kā 6.gadīgie 7.gadigie ripina? Apburtais loks.

Ja tiek dota nauda lielajiem, lai viņiem piespiež atrādīties Latvijas posmos, tādā veidā viņi dod savu ieguldījumu BMX popularizēšanai Latvijā. Problēma - mums ir par maz braucēju, Saldū vien agrāk ir bijuši vairāki klubi, kāpēc tagad ir tik mazs braucēju skaits?

Ko BMX jaunajiem braucējiem var piedāvāt? BMX ir audzis un tā mūžīgā vecāku dotāciju lieta liekas jocīga salīdzinot ar citiem sporta veidiem, ja tā turpināsies braucēju skaits nepieaugs. Kāpēc citiem sporta veidiem tā nav? Piekrītu anonīmajam, cik tad mums ir olimpisko čempionu, kāpēc BMX neņem par pilnu, Štrombim visas nominācijas LV sportā, kaut kas ar organizāciju nav kārtībā.

BMX sabiedrība ir pārāk slinka, tā jau tas BMX paņem daudz laika, tāpēc neviens neko lieku nedara, pēc treniņa riteni mašīnā un uz mājām, bet tajā pašā laikā, ja šādas apvienības nav oficiāli reģistrētas, tad tā ir nekompetence vai nolaidība, tās taču ir formalitātes ko var sakārtot. Grūti saprast, kā var ieņemt amatus neesošās organizācijās.

Lielākā problēma, kuru, manuprāt, atrisinot visi šie jautājumi atrisinātos paši no sevis ir informācijas vakums un diskusijas trūkums. Ja šitās lietas sakārtos, tad pārējais atrisināsies diskusiju ceļā.

Nu, jaaa...   Pirmkārt,

Submitted by MixBMX (nav pārbaudīts) on 27 February, 2009 - 15:27.

Nu, jaaa...

  Pirmkārt, paldies čaklajam anonīmajam, jo šeit uzskaitītas daudzas lietas, par kurām tagad uzzināju! Paldies!

  Izlasīju un iegrimu pārdomās! Ir bijuši vairāki mēģinājumi saprast, kas notiek, kāpēc notiek, kādā virzienā mēs ejam un tā tālāk...Pirmais spilgtais "skandāls" bija apmēram 6-7 gadus atpakaļ...ticiet vai nē...viss notika Ivo iespaidā. Bet to droši vien retais no Jums atceras...

  Labi, paliksim pie tā, ka mēģinājumi ir bijuši daudz, bet allaž viss noklusis un beidzies mierīgi...Nezinu vai tas ir labi vai slikti..

  Es savā prātā secinu vienu: viss atkarīgs no tā kā pati BMX saime spēj uz sevi paskatīes: klubi, vecāki, treneri. Ja mēs joprojām skatāmies uz BMX sporta veidu kā ģimeņu sportu, kuru atbalsta vecāki un katrs klubs sitās kā nu māk, tad jau viss varētu palikt pa vecam. Bet draugi mīļie...vai tā tam būtu jābūt?; vai mēs to esam pelnījuši? Vai nepienāktos adekvāts atbalsts sasniegtajam...

 Es personīgi redzu, kā BMX ir izaudzis...augstā līmenī neiederas vecāku finansiālais atbalsts un padomju treniņu metodika. Ir skaidri redzams, ka vajag pārmaiņas, tikai nav skaidrs kādā virzienā...Es personīgi  redzu divus ceļus: atsevišķas sacensības JM un EM sportistiem no jaunatnes un amatieru sacensībām. Grūts ceļš. Otrs variants ir graut visu un celt pa jaunam. Visu. Grūts ceļš, jo jāmāk arī graut, līdz ar zemi nolīdzināt nav liela māksla, vajadzētu visu mainīt pakāpensiki, savstarpēji vienojoties, eksperimentējot...kas svarīgi...nepazaudējot to ģimenisko un draudzīgo kas mums ir!!!

 Es saku, ka izmaiņas ir vajadzīgas. Ļoti. Bet latviešu cilvēkam ir smagi izvēlēties citu ceļu, ja jau arī tagad nav nemaz tik slikti...

No malas saku, ka esam slinki....paši gribam darīt visu un nepielaist nevienu klāt...bet visu nevaram...tad, kad nevaram...uzkrājas nepadarīti darbi....

Ja pieņemam, kā Māra, Artūra, Ivo (un citu) sasniegumi uz zelta paplātītes atnesuši BMX saimei jaunus dalībniekus, interesi no sabiedrības, ko vienmēr esam vēlējušies, tad atbildam paši sev uz vienu jautājumu. Atbildam godīgi: Vai Latvijas BMX sistēma un pastāvošā iekārta ir gatava uzņemt jaunus dalībniekus, ar lepnumu parādīt organizētās sacensības???

Ar mieru

MP

Tas nav apvērsuma

Submitted by Iveta on 27 February, 2009 - 11:29.

Tas nav apvērsuma mēģinājums? Vajag taču visu sagraut, kas gadiem ir veidots.

Katrs treneris pateiks:

Submitted by janx on 27 February, 2009 - 12:03.

Katrs treneris pateiks: "stabilitāte - tas ir regress". Varbūt tomēr kaut ko ir vērts mainīt? Tik kas rausies darboties? Cik daudziem tas interesē tik nopietni, lai tas atrautu no "ikdienas stabilitātes" biznesā vai privātā saimniecībā?

Mūsu valsts arī ir veidota, grauta, stutēta, izsaimniekota, čakarēta, uzpušķota, mērdēta badā, izdzenāta, mēslota, tīrīta veselus 90 gadus. Tas jau nenozīmē, ka nav tēmas diskusijai, ka visiem viss patīk, un ar pastāvošo būtu pazemīgi jāsamierinās - katram savā klusā ciematiņā. Jāpamuld ķēķu līmenī un jānomierinās. Žēl tikai, ka cilvēkiem ir jāpaliek anonīmiem pat tik cēlā sakarā kā sports un jaunatne, ka ir vēlme sevi pasargāt no liekām "represijām". Skaudri!

Šeit kliedz pēc atskaitīšanās un skaidrojumiem, lai var zināt, "kas būs?", "ko darīt?" un "kā labāk?"

Ieteikums anonīmam

Submitted by aigarix66 on 27 February, 2009 - 22:55.

Ieteikums anonīmam rakstitājam! Izveidot savu Bmx klubu kur būtu iespējams piedalīties RF sēdēs,iespējas balsot, iepazīties ar protokoliem utt.

Apnīk jau klausīties šo pārgudro savārstījumu lidinoties pa mākoņiem.Nolaidies pie zemes!Ieguldi darbu atrodi kādu atbalstītāju un tad tu varēsi skaitīt kam tiek dota nauda.

Cik es zinu Valsts piešķirtā nauda vēl nav nonākusi līdz Federācijai!Tāpēc jau nevajadzētu  pa sapņiem dalīt.

Saldus sapņus!

A

Aigar. Tā nu gan tam nebūs

Submitted by janx on 2 March, 2009 - 00:20.

Aigar. Tā nu gan tam nebūs notikt. Varbūt dažs labs pie tā ir pieradis, vai kāds ir pieradinājis pie šādas kārtības, bet federācija un klubi ir biedrības, kuru galvenās institūcijas ir biedri. Kārtībai jābūt šādai - tiek izsludināta federācijas sapulce, pirms tās notiek klubu sapulces, kurās kluba pārstāvis apkopo kluba ierosinājumus un priekšlikumus federācijas sapulces dienas kārtībai. Ja klubs aktivitātēs ir pasīvs, tad kluba pārstāvim pienāktos prezentēt vismaz faktu par tuvojošos federācijas sapulci un likt priekšā savus priekšlikumus vai ierosinājumus federācijai, kas klubam(nevis dažiem biedriem) varētu būt būtiski.

Galvenais atcerēties, ka biedrība nav SIA, un visi par visu jāinformē, un jebkuram kluba biedram ir tiesības skaitīt jebkuru naudu, "gudri" apspriest jebkuru amatpersonu, "filozofēt" par to, kā visam būtu jābūt federācijā, klubā, pašvaldībā, valdībā, utt. Par to biedri maksā biedru naudas, pilsoņi maksā nodokļus, utt.
"Cik es zinu..." neder pat puslīdz sakārtotā biedrību sistēmā. Caurspīdība, uzticība un saskaņotība ir galvenais pamats jebkurai biedrībai. Ja vien visiem biedrības biedriem ir vieni, statūtos uzskaitīti, mērķi, tad ar to nekādām problēmām nevajadzētu būt.

Un par to, kas un cik ieguldīs darbu, kā reiz lemj atbildīgie un lēmēji. Ja nelemj, jeb viss notiek "pa kluso", tad nekas arī nekust, un sākas neapmierinātības.

Starp citu... kāds nepateiks, kur palika "Carnikavas klubs", un citi klubi, par kuriem dzird tikai no vēstures lapspusēm...? Laiki taupīgi... ir tēma pārdomām, jo šis tas var atkārtoties, ja atkārtot kļūdas!

Protams ilgstoša valdoša

Submitted by caits on 27 February, 2009 - 07:37.

Protams ilgstoša valdoša koalīcija ne pie kā laba nenoved. Arī federācijā notiek dīvainas lietas, līdzīgi kā mūsu valstī. Bet arī viņi ir vēlēti un deleģēti. Ja ir ko likt vietā, vai kādam ir vēlme strādāt-ko ta klusē? Viss pozitīvais un progresīvais taču ir atbalstāms jebkurā līmenī! Esmu par demokrātisku federāciju! Bet vienu gan iesaku - tiksim galā ar savu ciemu un tad dosim padomus citiem!

KONDŽA Pēc 4 - 8 gadiem

Submitted by kondža on 27 February, 2009 - 00:41.

KONDŽA

Pēc 4 - 8 gadiem Latvijā vairs nebūs BMX 

Kāpēc tāds termiņš 4-8

Submitted by mariz on 27 February, 2009 - 11:08.

Kāpēc tāds termiņš 4-8 gadi ?

 Njā..........iedeva

Submitted by Sturmgevers on 7 March, 2009 - 17:21.

 Njā..........iedeva Riteņbraukšanas federācijai 25 štukas. Nu ko, varēs kāds motja vai cits šosejnieks aizbraukt uz kādām ārzemju gonkām. Vai tad žēl vai?